Monica & Laurens naar: Azië en Australië

Ko Tao en Ko Pha Gnan

Selamat!

Na een paar dagen lekker te hebben gezweet in het veelal regenachtige Bangkok werd het tijd voor een anders soort ontspanning... Bangkok was zoals in het vorige verhaal naar voren kwam helemaal top! Echter veel Thaise mensen waarschuwden ons dat er in heel Thailand slecht weer (regenachtig) zou zijn. Toch met goede moed een joined ticket gekocht (combinatie bus en ferry) naar Koh Tao.

De tocht begon om 21.00 uur in Bangkok waarna we na een schommelige nacht rond 5.00 uur aankwamen in Chumpon. Na twee uur wachten vertrokken we met de ferry naar Koh Tao waar we omstreeks 9.00 uur aankwamen. Aangekomen bij de pier weet je niet waar je moet kijken. Overal mensen die je willen overhalen om naar hun resort te komen. We besloten om eerst maar eens lekker te gaan ontbijten en raakte aan de praat met een zeer modern Turks gezin uit Istanbul. Zij zaten ook bij ons in de bus en op de boot. Samen met hun 5 jarige zoon hadden ze twee maanden vakantie en reisden ze door Thailand, Nepal en India. We vonden het best stoer van hen om dit zo te doen! We besloten om samen een taxi te nemen, 4 X 4 pick up, aangezien een deel van het eiland via een zeer slechte zandweg te bereiken was. Uiteindelijk aangekomen in Tanot Bay en na aantal resorts te hebben bekeken was de keuze gevallen op Family Tanot Bay resort. Onze bungalow met hangmat op ons eigen terras keek prachtig uit op de super mooie baai met een heerlijk strand. Onze Turkse reisgenoten namen de bungalow aan het strand. Deze mensen werden onze eerste ' reisvrienden' en we hebben gezellig samen gegeten, mooie verhalen verteld, drankjes genuttigd.. kortom erg leuk! Verder bijgeslapen, gerelaxed in de hangmatten en niet veel gedaan.

Een middag hebben we een opfris curcus gedaan voor onze Padi en een duik gedaan in de baai. Het zicht en de vissen viel wat tegen, maar het voelde goed om weer onderwater te zijn!

Na vier dagen besloten we om door te gaan naar het buureiland namelijk Koh Pha Gnan. Het eiland dat bekend staat om de film ' the Beach' zijn Full Moon Party's, tegenwoordig hebben ze er zelfs Half- en Black Moon bij. Na een uur varen kwamen we aan op het eiland. Het weer was super en het eiland zag er prima uit. We hadden een strandje op het oog in de baai Ao Thong Nai Pan Noi. Dit strand was wederom aan de andere kant van het eiland dat ervoor zorgde dat we ruim een uur in de taxi moesten zitten. De rit ging over hobbelige dirt roads, maar na de bestemming gezien te hebben, was de rit het meer dan waard. Dat bleek ook wel toen we twee dagen later een scooter gingen huren en het eiland hebben verkend. 'Ons' strand was het mooist, schoonst en toch erg rustig en niet geheel onbelangrijk.. heerlijke eetgelegenheden. We raakte aan de praat met Sanja en Micheal uit Duitsland. Grappig dat je mensen ontmoet
tijdens het reizen waarmee het zo goed klikt en gezamelijk veel raakvlakken met elkaar hebt. We hebben hele gezellige avondjes gehad met elkaar. Ook samen nog een dag scooters gehuurd. Helaas bleek de scooter van Sanja en Micheal niet goed te werken waardoor zij bij elke heuvel op het midden van de berg moest afstappen. Wij hadden echt de slappe lach gekregen en zij werden chagarijniger...(misschien wel een ' je had erbij moeten zijn' momentje). Met de scooter zijn we richting Ko Ma gereden, meest noordelijk puntje van het eiland. Dit eiland is met een klein zandstrand verbonden. Vervolgens zijn we weer terug gereden en 's avonds weer heerlijk gegeten en gedronken.

Na al het gerelaxed begon het reizen toch weer te kriebelen en wilden we richting Kuala Lumpur en een tussenstop in Penang (Maleisie) Tickets kopen op een eiland is riskant, want het gebeurd regelmatig dat dit op het vast land waardeloze papiertjes blijken te zijn.
Na veel wikken en wegen, bus of trein, hadden we gekozen voor een ticket => taxi-ferry-bus-mini bus naar Penang.

Zaterdagochtend om 6.00 uur zou de taxi klaarstaan en wij waren nieuwsgierig of hij zou komen. Taxi was keurig op tijd! Om 7.00 uur zaten we op het dek van de ferry en gingen we richting het vaste land waar we om 9.30 uur aankwamen. Direct werden we de bus ingepropt om vervolens naar Surat Thrani te gaan. Hier begon het gedonder...na drie keer een andere papiertjes te hebben ontvangen in een vaag kantoortje werden, waar we steeds in een andere auto werden heen gebracht, werden we uiteindelijk gebracht naar het busstation. De bus was een locale 2de klas bus die zo'n beetje om de 4 minuten stopte bij haltes. Op zich geen probleem, maar dit hadden we niet geboekt. Ondertussen hadden we een meisje uit Polen gesproken, zij zat ook bij ons op de boot, en zij was genept met haar ticket. Ze hadden tegen haar gezegd dat de bus vol zat en dat ze maar een ander ticket moest kopen. Gelukkig bleef zij voet bij stuk houden dat ze naar het busstation gebracht wilde worden en was voor haar alles op het laatste moment goed gekomen. Rond 12.00 uur gingen we opweg naar Hat Yai, zuiden van Thailand. In deze stad boeken veel toeristen hun reis naar het buurland Maleisie. De busreis was een aparte ervaring... Onze oude NZH bussen waren er nog luxe bij!
De enige luxe die deze bus wel had was een tv en overal speakers ingebouwd waar gedurende de 6 uur durende reis keiharde Thaise muziek uitkwam. In het begin nog gelachen om de karaoke dvd's, maar na een aantal nummers gezien te hebben werd je gek. Zelfs onze mp3 speler kon het geluid niet overstemmen. Al met al een leuke, lange en aparte ervaring erbij. We zouden, volgens afspraak, rond 16.00 in Hat Yai zijn, maar dit werd 18.00 uur. Er zou hier een mini bus voor ons klaar staan, maar niemand wist waar. De Thaise mensen spreken amper engels en wisten niet waar we het over hadden. Opeens kwam de 'assisent' van de chauffeur naar ons toe en zij dat wij eruit moesten. Er stond inderdaad een busje klaar voor ons met een jonge chauffeur erbij. Het enige wat hij zei was; Penang Penang. We vertrouwden er maar op dat alles goed was en dat bleek zo te zijn. Na nog eens 3 1/2 uur in de bus te hebben gezeten, kwamen we om 23.00 uur aan in Penang. Dit eiland ligt net over de grens onder Thailand. Hier zijn we inmiddels bijna twee dagen en gaan morgen (dinsdag) naar Kuala Lumpur waar we tot vrijdag zullen blijven. Daarna gaat ons avontuur verder naar Cambodja!

Zo, dit was het weer even. Bedankt voor alle reacties, was erg leuk om wat van iedereen te horen!

Lieve groeten van Laurens en Monica

Anne-Marie

Heeej Moon en Lau!
Weer een leuk verhaal en mooie fotos :D
Ziet er echt heerlijk uit daar! Is nog best een avontuur om daar zo te reizen als ik het zo lees ;)
Geniet lekker van de mooie omgeving het lekkere weer en de gezellige mensen!
xxx

Tamara

Heeee Hallooooooooo

Leuk om jullie avonturen te lezen! Spannend allemaal:)

Geniet er maar van!

X Tamara

Elke

Joh, wat een avontuur als ik het zo lees! Ik denk altijd op het end komt alles tch nog goed. Wees voorzichtig en vertrouw niet iedereen. Leuk om jullie weer eens op de foto te zien. Lau lijkt al op een zeer ontspannend rondreizende toerist.
groetjes en kus
van mama

J & J

Lieve 2,

Wat een spannende verhalen en avonturen! En leuke foto's met ontspannen koppies (en tenen).
Blijf opletten én genieten! xx

Guido

weer een topreisverhaal!
Klinkt echt super waar jullie zoal geweest zijn, geniet er lekker van!
Zbo wat groeit et trouwens op je gezicht;)?
Greetz
EM

niels

Leuk reisverhaal weer! Klinkt goed allemaal..! geniet nog maar lekker..
kus

Inge

Wat is het daar mooi en wat een lekker weer terwijl ik dit tik komt de regen hier met bakken naar me beneden.
Geniet nog maar lekker van jullie mooie reis.
liefs van ons 3-en

Eva

he moon en lau,
Wat een mooie verhalen zeg!! Ook erg leuk geschreven. Geniet er lekker van!!
grt eef

Sabine

Echt om jaloers op te worden!
Enjoy...
Liefs, Sabine

Gaab

Mijn spijkerbroek is op dit moment nog steeds zeiknat van de regenbui vanmorgen, maar door dit soort verhalen vergeet je dat eventjes! Heerlijk!

Leuk ook zo met de foto's, geniet lekker verder!

Dikke kus Gaab

Annet en Ed

Leuk om te lezen dat jullie het zo leuk hebben.Spannend allemaal mooie foto´s fijn om te zien we genieten mee .Dikke kus en niet uit een regenachtig Nederland maar zonnig en heerlijk warm Spanje.

Sab

Hi lieverds,
ziet er heerlijk ontspannen uit (herrinneringen komen boven...) en echt bounty!
Goed begin van de reis!
Ben benieuwd of jullie nog gesmikkeld hebben bij dat foodcourt op Penang. Veel plezier in KL!!!
Dikke kus, jullie (schoon)sissss

j.bakker@zorgbalans.nl

He vakantiegangers,

Ziet er allemaal heerlijk uit daar. Ben jaloers op jullie!
Ik krijgt geen mail van je, wil je mijn emailadres ook even toevoegen.

groetjes jolanda V'duin

oma en opa

leuke foto's hebben opa en ik van jullie gezien we wij denken dat jullie heel erg genieten wij zijn zoals jullie zien bij ger en elke het is weer woensdag en we blijven er alweer eten heerlijk is dat geniet maar lekker fantastisch dat wij dit meemogen beleven heel veel liefs opa en oma.

gudy en charles

Nu wij offerte zu en offerte zo bekijken voor jeweetwel is het dromen over zo'n mooie reis als die van jullie verre weg van de mogelijkheden...maar wat een belevenissen zeg!!! Waanzinnig geniet lekker. liefs gudy en charles

Agnes en Bert

Zo alles van het begin af aan gelezen.
Heerlijk! Net alsof wij zelf op vakantie zijn, maar dat komt wel weer???? Morgen alles aan Tante Rie vertellen. Zal ze van genieten.
Heel veel plezier nog en geniet er maar van.
Dikke knuf Aggie