Monica & Laurens naar: Azië en Australië

Penang en Kuala Lumpur

Penang en Kuala Lumpur

Vorige week kwamen we na onze enerverende reis aan in ' the pearl of the Orient, oftewel Penang. Na een goede nachrust zijn we de volgende dag op pad gegaan om het eiland en de stad Georgetown te verkennen. Het valt ons meteen op dat de Maleisische bevolking bestaat uit een mix van culturen, Hindoestanen, Chinezen en natuurlijk Moslims gezien de Islamitische cultuur van Maleisië. Ook de vriendelijkheid van de mensen spreekt ons erg aan. Omdat het goed weer was hebben we de de bus gepakt naar Penang Hill. Een beetje een toeristiche trekpleister, waar je met een treintje omhoog gaat om een uitzicht te hebben over het eiland. Vervolgens naar de grootste Buddistische tempel van Maleisie gegaan genaamd Kek Lok Si Temple. Deze tempel is in 18de eeuw gevonden entrekt vooral veel toeristen. Het complex was gigantisch en hebben hier een tijd rondgelopen en onze ogen uitgekeken. We besloten om daarna even een internetcafe op te zoeken om te kijken hoe we verder gingen reizen naar Kuala Lumpur. Uiteindelijk hebben we besloten om met Air Asia te vliegen om dinsdag in Kuala Lumpur aan te komen. Dit wordt de kortste vlucht ooit namelijk 40 minuten. Daarna weer met de bus terug gegaan naar het hotel om even uit te rusten. Best een zwaar leven hoor..

Penang staat ook bekend om zijn heerlijk eten. Veel foodcourts, eetstalletjes echt alles is hier te verkrijgen. Onze buikjes zaten dan ook goed vol na een bezoek aan een van de foodcourts!
De volgende dag werden we wakker en zagen we dat het regende.

Na een ontbijt gehaald te hebben zijn we terug gegaan naar ons hotel. In de middag klaarde het iets op en hebben we ' Little India' verkend. Ook hier weer heerlijk gegeten. Helaas begon het weer te regenen enaan het eind van de dag en heeft het niet meer gestopt met regenen. Riolen konden het vele water niet aan en sommige straten stonden dan ook onder water. Na ons avondmaal hebben we onze tas ingepakt en zijn we vroeg gaan slapen. Dinsdagochtend regende het nog steeds... Met de taxi naar het vliegveld gegaan en ommet het vliegtuig naar Kuala Lumpur te gaan. In KL was het weer een stuk beter. Ons hotel zit aan de bekende straat ' Petaling street' in Chinatown. De kraampjes die hier te vinden zijn verkopen werkelijk alles. Aan het eindvan de middag liepen we naar de hoofdattractie van deze stad: de Petronas Towers! Wat zijn ze mooi en groot in het echt!

De volgende dag komen we erachter dat het Maleisisch nieuwjaar is. Iedereen heeft twee dagen vrij en dat is te merken ook. We besluiten om een taxi te pakken naar de Batu Caves even buiten de stad. Deze groote Hindoe tempel is te vinden in eenenorme grot.Om hier te komen moet je eerst 272 treden op. Indrukwekkend is om te zien hoeveel hindoe's hierheen komen om te bidden. Ook veel jonge baby's worden hierheen gebracht voor een religieuze ceremonie.

Na het bezoek van de grotten gaf een taxi chauffeur de tip om te gaan kijken in het Putra World Trate Centre. Hier waren de premier en een aantal ministers te vinden. Alle burgers konden hierheen komen om hen een hand te schudden voor het nieuwe jaar. Hier aangekomen en na het handenschudden met de premier kwamen we terecht in een grote zaal.
In deze zaal kon men gratis eten en dat was te merken ook. Mensen renden naar de bakken toe om eten te bemachtigen. Het was een beetje lachwekkend om te zien. Platic tassen werden uit broekzakken gehaald en hier werd extra eten ingestopt om mee naar huis te nemen. Zijn af en toe net Nederlanders he... Na ook een beetje eten te hebben gegeten zijn we even terug gegaan ons hotel om te relaxen.

's Avonds hebben we een bezoek gebracht aan een grote shoppingmal genaamd Midvalley. Je weet niet wat je ziet.. werkelijk alles is te koop. Na een paar schoenen een wat t-shirts te hebben gekocht gingen we terug naar ons hotel. Vandaag wederom een shoppingmal bezocht en een bezoek gebracht aan de Menara KL. Deze 421 meter hoge telecommunicatie toren geeft een mooi uitzicht over de stad. Met een plaatje van de Euromast hangend in de grote hal, die 186 meter hoog is, beseften we in wat voor grote wereldstad we zijn.

Vrijdag (morgen) vliegen we naar Phnom Penh, de hoofdstad van Combodja. We hebben er weer veel zin!

Liefs,

L en M

elke

het blijven boeiende verslagen, niet te lang en niet te kort. Wat leuk dat jullie het nieuwjaarsfeest mocht meemaken.N.B. wat zien jullie er "anders" (Lau) uit!
lieve groetjes,
mam&pap

Jan-Willem Koers

De 14e etage in Utrecht op de Croeselaan is ook heel hoog:-))

Tamara

Ben jaloersssssssssssssssssss,

Tis hier echt super slecht weer buiten... de kachel brandt op volle toeren..

X

wieteke

Wauw, wat klinkt dat weer super. Nu pas jullie mailtje ontdekt. Herkenning bij de Thaise verhalen, hi hi. De fietstocht hebben wij ook gedaan, volgens mij hadden we zelfs dezelfde gids (meisje met de staart). Leuk om jullie verhalen te lezen. Lekker genieten en tot de volgende keer!
x wieteke

guido

banja trimakassi voor dit mooie verhaal!
Jullie waren vast tjapee na het beklimmen van die 272 treden?Veel djalan djalan!
Slamat makan voor straks,
greetz
Tuwan EM

J & J

Geweldig wat jullie allemaal zien en wij 'maar' smullen van de verhalen! En jullie regen...wij kunnen er hier ook over meepraten. We steken de openhaard aan en denken aan jullie in een warm werelddeel...
Liefs J & J

Ed & Annet

Lieve Laurens & Monica leuk om weer even over jullie avonturen te kunnen lezen.we proberen alles te volgen in een internetcafe in benicarlo , de foto´s zijn verrassend laurens met baard en monica met licht blond haar in een prachtige omgeving
lieve groeten Ed & Annet

Helma en Floor

Hoi lieverds,
Wat is het weer leuk om al jullie geweldige vakantie verhalen te lezen , en de prachtige foto,s te zien.
Weet nu zeker dat ik Thailand ook gauw wil verkennen en zien, kom dan zeker bij jullie langs voor tips.
Jullie hoeven geen heimwee naar Nederland te hebben want het is hier koud en heeeeel veeeeeel regen en storm. Veel genieten nog en wij kijken uit naar jullie volgende mails. liefs en groetjes van Floor en Helma

Wim en Hedy

leuk om jullie reisverslagen te kunnen lezen,de rondreis ziet er grandioos uit.

groeten van Wim en Hedy

Sab

Heerlijk hoor vakantiegangers!
Ben benieuwd hoe Cambodja is!!
Liefs van hier

Sebastiaan

Wouw gaaf! Lijkt me ook mooi om die Petronas Towers te zien! Zijn echt enorm hoog die dingen. 500 meter ofzo? In Dubai zijn ze nu een gebouw van 1 km hoog aan het bouwen. Wel mooi om dat dan te vergelijken met de Euromast haha. Was er een paar jaar geleden met Niels heen geweest en 180 meter voelde al aardig hoog aan!

Klinkt goed jullie trip van Darwin naar Perth! Zie je meteen een heel groot deel van Australië. Wel een ongelofelijk eind rijden wow! Gaan jullie met z'n 2en of gaan er meer mensen mee? Hoop dat er genoeg tankstations onderweg zijn:)

Ik ben tot volgend juli in Adelaide. Kan het jullie van harte aanraden om een bezoek te brengen. Echt een geweldige stad. Ligt alleen niet echt op de route van Darwin naar Perth:)!

Veel plezier in Cambodja!!

Groetjes Sebastiaan