Monica & Laurens naar: Azië en Australië

Bangkok

Maandag 15 september was het zover! Onze reis ging beginnen en na afscheid genomen te hebben, (iets dat overigens niet makkelijk was) van de lieve mensen die meegegaan waren naar Schiphol gingen we op naar onze eerste stop Helsinki. In deze Finse hoofstad moesten we vijf uur wachten en besloten we de bus te pakken richting het centrum. Toen we uit de bus stapte merkten we als snel dat iets hier anders was... de kou! Namelijk zo'n 7 graden brrr. Na een korte wandeling door de stad zijn we twee uur later weer terug gegaan naar het vliegveld. Om 20.45 uur stegen we op en na een goede vlucht kwamen we om 10.00 uur lokale tijd aan in Bangkok.

Meteen werden we buiten geconfronteerd met het regenseizoen. Broeierig en aan paar buien af en toe. Op naar Rambutrri Villige Inn, ons hotel voor de komende dagen, dat gevestigd is in de backpackerswijk van Bangkok. De geur van noodless, eieren, lemongrass en andere eigennardige geurtjes komen ons tegenmoed als we de taxi uitstappen. Ja, we zijn in Bangkok! Als we in onze hotelkamer zijn besluiten we toch maar even om ons bed uit te gaan testen. Na drie uurtjes rust gaan we de stad verkennen. Achter het hotel vind je de Chao Phraya river. Met de taxiboot gaan we richting Siam Square. Om hier te komen nemen de skytrain en komen we al snel tot de conclusie dat het in deze skytrain behoorlijk koudis en veel weg heeft van een gewone trein in Nederland, maar dan iets moderner. Na wat tips te hebben gekregen van Niels en Sab besluiten we 'savonds een hapje te gaan eten bij MBK, een grote shopping centre waar werkelijk van alles te koop is. Nog nooit hebben we zoveel telefoonwinkeltjes gezien als hier. Na heerlijke shusi en een Thais gerecht te hebben gegeten gingen we opweg in de tuk tuk naar ons hotel.

Na een goede nachtrust staan we de volgende morgen om 6.15 uur op voor een fietstocht door Bangkok. We fietsen met twee gidsen en twee andere stellen uit Nederland. We fietsen door kleine straatjes, steegjes, over de markt en door de achterbuurtjes. Daarna gaan we met de fietsen op een longtailboot en maken een ontspannen tochtje over de rivier. Aan de overkant zetten we onze tocht voort. We fietsen door een jungleachtige omgeving over smalle paadjes om daarna een heerlijke lunch te nuttigen bij een klein restaurant. We maken op de terugweg richting de rivier nog een stop bij een vijver om de vissen te voeren. Daarna gaan we weer met een boot terug naar de overkant en fietsen daarna in een kwartier terug naar ons beginpunt. Fietsen is een geweldige manier om Bangkok eens vanuit een ander oogpunt te bekijken.

's Middags laten we ons afzetten bij Wat Arun, een mooie tempel direct aan de rivier. De 82 meter hoge prang in Khmer-stijl die belegd is met porseleinen mozaiekstukjes springt het meest in het oog. We beklimmen de steile trappen en genieten van het uizicht over de rivier en stad. Eind van de middag zijn we naar Ko San Road gegaan, de straat die bekend staat om zijn vele eet, drink en prularia stalletjes. Erg leuk om hier te rond te lopen en we sluiten deze leuke dag af met een welverdiende voetmassage, hapje en een koud Singa biertje.

Vandaag hebben we een bus-book ticket gekocht voor de bus van aankomende nacht. De reis zal eindigen in Ko Tao (zuiden Thailand) waar we even uit gaanrusten en misschien onze eerst duiken gaan maken. Verder hebben van vandaag bij het zwembad gelegen en onze laatste inkopen gedaan in Bangkok. Het blijft een indrukwekkende stad waar alles 24 uur per dag doorgaat en draait om eten.

De eerste paar dagen hier in Bangkok lijken wel een droom. Waarzijn we denken we af en toe. Het afkicken, vooral van het werk ;-), lukt steeds meer en de vrijheid van het reizen voeltin één woord: super!

We hebben nu veel zin in de aankomende dagen en houden jullie op de hoogte!

Laurens en Monica

Bijna weg....

Wat gaat de tijd toch snel... Zo beslis je een jaar geleden om voor drie maanden weg te gaan en nu is het alweer bijna zover. Na een jaar van dromen, plannen maken, huis verbouwen en concrete voorbereidingen treffen is het bijna zover.......

Aankomende maandag 15 september gaat ons avontuur beginnen.....11:35 vertrekken we richting Thailand. Op de heenreis maken we een overstap in Helsinki, dat scheelt namelijk aanzienlijk in de kosten en ach ja we kunnen die paar uurtjes wel missen en het uitgespaarde geld beter gebruiken ;-) ! De planning is dat we 16/9 rond 10:00 in de ochtend aankomen in Bankok. Daar hebben we een hotel geboekt waar we de eerste nachten verblijven. We kijken uit naar het wederzien van deze stad en zijn benieuwd hoe het ons dit keer gaat bevallen.

Indien je op hoogte wilt blijven van onze belevenissen dan kan je je rechtsonder aanmelden met je e-mail adres, dan ontvang je een e-mail notification als wij een nieuw verhaal hebben geplaatst op deze site.

Wat ons betreft kan het avontuur beginnen!

Monica & Laurens

Afscheid feestje

Gisteren een klein afscheidsfeestje thuis gegeven. Het was erg leuk om iedereen nog even te zien. Vandaag en morgen inpakken en dan gaan we maandag weg. Heerlijk vooruitzicht!